Barinformatie

Van de Barcommissie

Beste tennissers,

Het wordt vast een bijzonder tennisseizoen, iets korter dan normaal vanwege de op stapel staande aanpassingen aan ons tennispark. 

Ook de kantine en het terras zullen onder handen genomen worden. Als je goede tips en suggesties hebt voor de inrichting en aankleding, laat het ons weten!

Afgelopen seizoen (2022) waren in eerste instantie 170 van de benodigde 470  bardiensten niet ingevuld.  Deels omdat ongeveer 30% van de leden, met name de 30- tot 60-jarigen, de bardienst afkopen.  We hebben daarom aardig moeten improviseren en weer een beroep moeten doen op de extra inzet en flexibiliteit van een aantal (meestal hetzelfde groepje) leden. Ook het vinden van betaalde invalkrachten is tegenwoordig erg lastig. Helaas is de kantine daarom regelmatig gesloten geweest.

Kortom:

Koop je bardienst niet af, maar help de vereniging door 2 bardiensten te draaien: 

1.     Vul je bardiensten in voor 1 april;
2.     M.i.v. dit seizoen krijg je niet meer automatisch een afkoopfactuur;
3.     Wil je toch afkopen af? Stuur voor 15 maart een mailtje naar de ledenadministratie (Tessa Pouw)  [email protected]  ;
4.     De afkoop van de bardiensten is verhoogd naar € 100,-.

Nog een aantal aandachtspunten voor het draaien van de bardiensten:

1.     In het jaar dat je 71 jaar wordt, ben je vrijgesteld van bardiensten;
2.     In het jaar dat je 19 jaar wordt, ben je verplicht 1 bardienst te draaien;
3.     In het jaar dat je 20 jaar wordt  ben je verplicht 2 bardiensten te draaien;
4.     Als je nog geen 21 jaar bent, vul dan geen late bardienst in, waarbij je moet afsluiten
5.     De bardienst tijdens het koffietennis is alleen voor leden die dit jaar 51 of ouder worden;
6.     Kan je onverhoopt je ingeplande bardienst niet zelf doen? Regel ZELF vervanging en geef aan ons door wie voor jou invalt. We kunnen wel meedenken, maar leg het probleem niet bij ons neer;
7.     Als je graag extra bardiensten (tegen betaling) wilt draaien, meld je hiervoor aan per mail naar [email protected]  (Corrie en Manu);
8.     Een aantal dagen voor je ingeplande bardienst krijg je een herinneringsmail met de instructie hoe je de kantine kan openen en sluiten;
9.     Er is een nieuw kassasysteem aangeschaft, een duidelijke instructie komt in de map achter de bar te liggen;
10.  Vanaf heden is alleen pinnen nog mogelijk, contant afrekenen kan dus niet meer;
11.  Heb je vragen over wat er tijdens je bardienst van je verwacht wordt, kijk in de map achter de bar of stuur een mailtje naar [email protected];
12.  Heb je vragen over het inplannen van je bardiensten, stuur een mailtje naar [email protected]  

Laten we met elkaar er een mooi en gezellig  tennisseizoen van maken!  

De Barcommissie